Ny pusselbit

Kom hem för drygt en timma sedan efter en fika med Kattis. Och precis som förra gången var det lika mysigt och lika mycket att prata om! Jag undrar verkligen varför vi lät varandra glida ifrån så pass mycket de senaste fem åren. Men nu känns det som att vi börjar hitta tillbaka, och det gör mig sjukt glad! Känns som torsdagar har blivit vår grej, så vi spikade in nästa torsdag också. 
 
Förutom hallonbladsté fick jag med mig jordgubbar hem, så har precis ätit mig mätt på en skål! Man får inte glömma grädden och mjölken också, en självklarhet. Så det fick bli dagens middag! Eftersom det inte finns något intressant på tv, så ska jag nu fortsätta min underbara serie, Kuzey Guney. Får se hur många avsnitt jag hinner med innan sömnen kallar!
 
Två tankar såhär på kvällskvisten:

Finns säkert flera som undar, vad hände med alla körlektioner? 
Jag har varit sjuk, som de flesta vet, och valde därför att lägga det lite på is. Och nu när jag är frisk igen, så var jag faktiskt ute och övningskörde med pappa igår kväll. Men har beslutat att jag faktiskt ska lägga det is igen, pga att mina tankar vandrar iväg åt andra håll nu så tätt inpå förlossningen. Känns som det är viktigare att fokusera på just nu, eftersom all hjärnkapacitet dras dit ändå. Så jag lär mig inget nytt i bilväg, känns som jag bara står och trampar vatten. Så när lilleman väl är ute igen, så kan jag ta tag i det igen och köra! Känns som rätt beslut. 
 
Kvällens andra tanke går självklart ut till Simone, lillen som blir 20 år idag. Grattis på födelsedagen! Och inte har man kunnat ringa och sjunga sådär fint som man brukar, för kvinnan befinner sig i egypten. Om du läser det här, så hoppas jag att din födelsedag har varit riktigt bra, precis som du ville ha den med massa iskalla fruktdrinkar! Med tanke på svaret på smset jag fick imorse, antar jag att du fått en del drinkar. Så festa loss nu, det är din dag idag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback