11:29

Jag är helt slut sen gårdagen. Kom inte hem förens kvart i ett och somnade som en stok och sov hela natten, märkte inte ens när devrim kom hem från jobbet. Tror min kropp säger ifrån mig idag, för så fort jag gör något så får jag sammandragningar, som inte är så jätte skönt. Så efter en ganska tuff vecka kanske man bara ska ligga på soffan idag och ta det lugnt! Det är så det känns just nu i alla fall. Det är ju hockey på tv idag, så jag får roa mig med det!
 
Så, vad gjorde jag och Fanny igår egentligen? Vi möttes upp på söder vid maria torget, och gick längst med götbacken. Och jag kan inte gå förbi där utan att säga hej till mina gamla jobbarkollegor på Fenix. Så jag gick in och sade hej till lilla Madde och stora Rick! Orden som ekade i baren från de båda var: tjockis. Tack för den! Så efter att ha hälsat på en snabbis där gick vi vidare in i olika affärer, och det slutade med att jag köpte en klänning, ett linne och ett par solglasögon. Sedan gick vi till gamlastan och satte oss vid vattnet med glass och dricka och bara tog en paus i solen! Vi åkte även vidare till liljeholmen och in i deras galleria, där gick jag in på hm igen för jag ville ha en kofta som jag kunde ha över klänningen. Ville ha en vit men jag fick nöja mig med en svart! Och här fick jag uppleva dagens sjukaste händelse;
 
Kvinnan i kassan kollade på min mage och sa: åh vilken fin liten mage, säg inget, låt mig gissa. Det är en pojke va? Så jag skrattade och sa tack och att hon hade helt rätt att det är en lliten pojke. Hon sa direkt att hon kunde se det för att den va så nätt och spetsig. Sedan frågade hon va han skulle heta, då sa jag Zacharias. Och hon tyckte det var jätte fint! Och så sa hon; Om det på något vis skulle visa sig att det var en tjej, och inte en kille, så vet jag ett namn som är jätte fint. Så jag bad henne berätta. Då sa hon: min son har precis börjat träffa en tjej som heter Cornellia, hur fint är inte det namnet? Så jag började ju självklart skratta och sade; jag heter Cornelia! Så vi båda stog där och skratta och så sa hon; vad komiskt att jag berättade just det för dig då, när jag inte sagt det till någon annan. Och så heter just du Cornelia!
 
Ibland är världen väldigt liten och det känns sjukt när sånt här händer.
 
Sedan gick vi vidare och köpte med oss kött att grilla och lite andra saker till kvällen. Så kvällen avslutades med god mat, gott sällskap, och skitsnack i flera timmar på Fannys balkong. Hur mysigt som helst! Skulle jag kunna göra om flera gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback