you only miss the sun when it starts to snow

Godmorgon världen! Klockan ringde vid 05:45 imorse, gick upp direkt för att kolla om jag fortfarande hade feber. Surprise surprise, den håller sig kvar! Känns irriterande att vara sjuk över en liten spruta,
man känner sig inte sjuk på riktigt?
Så jag somnade om och vaknade upp vid åtta när Devrim skulle gå iväg till skolan, där han alltså lär sig svenska.
Så nu sitter jag ensam här hemma, en riktig soffpotatis efter frukost.
Tänkte slappa i någon timme till, sen städa undan lite snabbt och gå till affären för att få lite sol i alla fall! Helt otroligt att solen har visat sig en hel vecka i sträck nu? Jag hoppas den spar på sig till sommaren!

Ikväll är vi bjudna på påskmiddag hem till mamma, så jag hoppas att jag mår bättre senare efter lite frisk luft. Man känner sig alltid sämre på morgonen, eller är det bara jag?
Jag minns inte ens vad jag gjorde senast jag "firade" påsk. 
Förra året bodde jag fortfarande i Istanbul vid den här tiden, där glömmer man bort att påsken excisterar. Måste ha varit året innan då jag och mamma var hos släkten i Bollnäs!
Känns så konstigt att bo ensam på påsken, tillsammans med någon som knappt vet vad påsk är för något. När man var liten var det lite som julafton, man vaknade upp på morgonen och fick leta efter sitt påskägg.
Jag tror jag ska gå och köpa ett påskägg till mig själv, gömma det och sen leta efter det om några dagar. Jag har ju ett ganska kasst minne, så jag lär ha glömt vart jag lade det, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback