My way or the highway

Sådär ja, har precis landat i soffan efter att ha varit ute på äventyr sedan elva. Hann precis vakna innan pappa ringde och frågade om vi skulle ut och köra lite, så vi åkte bort till solletuna den gamla vägen och så en liten tur på motorvägen påväg hem. Första gången jag åkte på motorvägen! Fy, haha. Lite hat kärlek till den upplevelsen.
 
Efter det så slog vi oss ner på Kardemumma, ett café här i Väsby, njöt lite av solen och en macka till frukost/lunch. Sedan drog vi vidare hem till pappa och fixade iordning mina gamla cyklar som bara stått och rostat i 4 år! De fungerade nästan felfritt, så nu ska vi ta hem en så att Devrim kan använda den. Och efter det så satte vi oss på altanen och dyrkade solen i två timmar! Man måste ju ta chansen. Så nu är ansiktet fullt med fräknar igen, som varje sommar! 
 
Pappa sattt och pratade om en resa som han och Anita, pappas sambo, ska göra i Juni. Och usch vad jag blir avundsjuk! De ska flyga ner till Venedig, kliva på en lyx-kryssningsbåt och åka och stanna i Italien, Grekland och Turkiet för att sedan åka tillbaka till Venedig och ta flyget tillbaka. I varje stad får de en dag och båten åker på natten. Hur underbart låter inte det? Jag får resfeber av bara tanken. 
 
Just nu dricker jag min självklara dagliga smoothie och väntar på att Devrim ska komma hem från jobbet. Så tråkigt att vara hemma själv! Ikväll blir det nog bara slapp och laga pizza, som det va tänkt igår. Ha en mysig söndag! 
 
 
Jag är även små avundsjuk på hur pappa och Anita bor. Så här kommer en liten sneak-peak!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback