amor amor summer

Gårdagen blev inte så dramatiskt, det var jag och soffan hela kvällen. Gick och lade mig strax efter elva, inte för att jag var trött, utan för att jag var uttråkad! Och jag sov som en stock, fram till tio imorse. Har precis ätit min frukost och sitter just nu och tittar på So you think you can dance. Jag har någon förkärlek till dansprogram, oavsett om det är film eller en tv serie. Finns så otroligt många duktiga dansare, jag bara önskar att jag kunde vara en av de.
 
Tro det eller ej, men jag har faktiskt dansat en gång i tiden, tom på tv. Tror jag måste ha varit runt 10 - 12 år när jag och min dåvarande bästa vän Alexander bestämde oss för att börja på breakdance. Och det gjorde vi! Tror vi gick 2 säsonger innan jag lade av, just pga att jag var den enda tjejen. Ångrar mig för det beslutet idag! Förstår ni va ballt det skulle va, med en tjej som verkligen kunde dansa breakdance på riktigt?
I alla fall, så sökte jag och Alex till ett barnprogram som då gick på ettan, något i stil med Shibooja (?). Det var i alla fall en programledare som såg lite ut som Alladin, satt på sin bänk med tio barn runt om honom, och han presenterade massa tv program i sin studio. Jag minns att det tex var Nalle har ett stort blått hus och TinTin. Men i alla fall, vi fick vara med där en gång och presentera program osv, och vid något tillfälle sade vi att vi dansade breakdance. Så några dagar senare ringde de upp oss och frågade om vi ville vara med i nästa program, för det skulle handla om dans. Så då gjorde vi det! Vi fick dansa i tv. Har jätte svaga minnen om det. Vet att vi spelade in båda programen på ett videoband, som jättetråkigt nog är borta. Skulle vara så kul att se!
 
Men livet är inte slut än, jag har all tid i världen att börja dansa.
Vänta bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback